Coronavirus, aanvullende informatie 9 april 2020

De week begon met een domper, de subsidieaanvraag waar we zo op hadden gehoopt is afgewezen. Jammer, maar we zijn niet voor één gat te vangen dus toen dinsdag de regeling opnieuw werd geopend stonden we weer voor de poort met een aangepaste versie. U moet dus nog even blijven duimen voor ons.

We zien meerdere zaken op ons afkomen, ZZP ers in nood, Huiselijke Geweld, kinderen die een achterstand oplopen,  en eenzaamheid. De afgelopen weken hebben we volop contact onderhouden met zoveel mogelijk mensen,  nogmaals de oproep….kent u iemand?  Laat het ons weten.

De huiswerkbegeleiding van het jongerenwerk is rap aan het digitaliseren maar ook aan het groeien. Dat is natuurlijk niet verwonderlijk in deze tijd. Maar daardoor kunnen we wel extra vrijwilligers gebruiken.  Heeft u altijd al gedacht dat u het leuk zou vinden om een jongere te begeleiden bij zijn of haar huiswerk in het basis- of middelbaar onderwijs ( let op….wat we doen is geen bijles geven…) neem dan contact op met Christiaan Zijl, onze stagiair en trekker van dit project: c.zijl@stdb.nl

Jongerenwerk De Ronde Venen daagt jongeren (uit de gemeente De Ronde Venen, tussen de 12 en 16 jaar oud) uit om in een video te laten zien hoe zij de verspreiding van Corona tegen gaan en hoe ze dus omgaan met alle nieuwe regels. Wij willen graag zien hoe zij met deze crisis omgaan en loven daarom beloningen uit voor de beste drie video's! Gebruik de hashtag #afstandhoudenvriend. De challenge loopt tot morgen, 10 april en hierna worden de winnaars bekend gemaakt.

We kunnen verwachten dat het beroep op projecten als Geldpunt, Budgetcoach, Thuisadministratie flink toe zal gaan nemen. Misschien kent u nog mensen die zich daar voor in willen zetten? Wilt u ze dan op onze organisatie wijzen? Buurtbemiddeling heeft haar werkwijze aangepast…hierbij de affiche die de komende tijd zoveel mogelijk (digitaal) verspreid gaat worden.

Johnson Europlants sponsort ons flink. Zo leverden zij een financiële bijdrage aan het digitale platform en sponsoren zij vanaf deze week ook de maaltijden van de Buurtkamer… Wij zijn hier ontzettend blij mee.

Dit worden de eerste feestdagen in deze bizarre omstandigheden. Veel van u zullen de kerk en het contact met familie missen. Laten we hopen dat we er met de Pinksterdagen iets anders voor staan, en voor nu, ondanks alles…mooie dagen gewenst.

Mieke Telder
Directeur Stichting Servicepunt & Tympaan-De Baat

Mis jij nu inkomen door de coronacrisis? Of ben je net jouw baan kwijtgeraakt? Of maak je zorgen... Lees verder
Vanaf woensdag 6 mei is het Servicepunt weer open voor afspraken met inwoners. Iedereen die dat wil... Lees verder