Abcoude

Alzheimer Café Abcoude 22 juli

“Bewindvoering en Mentoring”
Soms is het nodig om een officiële bewindvoerder aan te stellen. Wanneer dat nodig is en hoe dat in zijn werk gaat zullen we deze avond samen ontdekken.
Gastspreker: Therese van den Hurk van Aenea

Het Alzheimer café in Abcoude is iedere 4e woensdag van de oneven maanden

Aanmelden is niet nodig: De toegang is gratis, bijdrage kan in een collectebus

Alzeheimer café Abcoude 27 mei

“Familieconflicten en hoe ze te beheersen”
Familieconflicten doen zich op verschillende manieren voor. Soms gaat het om gedrag en houding ten opzichte van degene met dementie. Maar ook financiële zaken en beslissingen over plaatsing in een zorginstelling kunnen voor veel spanningen zorgen. Hoe ga je daar mee om? En hoe voorkom je dit soort problemen?
Gastspreker: Nederlandse Patiëntenvereniging

Bingomiddag

De bingomiddag is altijd een erg gezellige middag. Gastvrouwen Lenie, Lien en Ann verzorgen met veel liefde de bingotafel met kleine maar fijne prijsjes die u kunt winnen. Natuurlijk doen we Bingo niet zozeer voor het winnen van prijzen, maar voor de gezelligheid. Want gezellig is het!

De bingomiddag is op donderdagmiddag en begin om 14 00 uur en duurt tot 16.00 uur bij Tympaan-De Baat, in de Angstelborgh, Dorpszicht 22 Abcoude, tel.:(0294) 284 824. De kosten zijn € 3,00. U hoeft zich niet aan te melden!

Jeu de boules geannuleerd

Omringd door misschien wel de mooiste tuin van Abcoude kunt u (55+) met ons meespelen, want we komen momenteel helaas wat spelers te kort.
Het spel doen we elke maandagmiddag van 14.00 tot 16.00 uur, u hoeft uw komst niet aan te melden, het is uiteraard gratis en Jou de boules ballen zijn aanwezig.
Komt u anders eens een kijkje nemen, dat verplicht u tot niets.

Graag tot maandagmiddag! Adres: Dorpszicht 22 Abcoude.

Happy ouder

Voor senioren uit Abcoude.
Elke 1e zondagmiddag van de maand 14.30 uur tot 17.00 uur.

Vindt u het lastig alleen te gaan, een vriend(in) of familielid is ook welkom.

Bent u minder mobiel en wilt u worden opgehaald (tegen een kleine vergoeding), neem dan contact met ons op.

Yoga Zang dinsdagochtenden bij Tympaan-De Baat

Elke dinsdagochtend van 9.45-10.45 uur. Adres: Angstelborgh, Dorpszicht 22 Abcoude. Yoga zang verbindt je met jezelf en met anderen. Het geeft vreugde en energie.

Dit betreft een open inloop, er zijn geen kosten aan verbonden. Iedereen is van harte welkom en iedereen kan zingen.

Mijn naam is Vera Dekker, ik ben vrijwilliger bij Tympaan-De Baat in Abcoude, ik heb  lang in andere culturen gewoond, met veel nieuwe klanken en muziek om me heen.

Ommekaar, praatgroep voor mensen met de diagnose kanker geannuleerd

Ommekaar is een plek voor mensen die te maken hebben gekregen met

de diagnose kanker. Wanneer je met kanker geconfronteerd wordt krijg je te maken met veel onzekerheden, verdriet en vragen. Contact met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt kan je helpen.  Bijvoorbeeld bij het verwerken van indrukken en gevoelens die je ervaart in je ziekteproces. Zaken die vaak alleen iemand die ook kanker heeft (of heeft gehad) begrijpt.

Mis jij nu inkomen door de coronacrisis? Of ben je net jouw baan kwijtgeraakt? Of maak je zorgen... Lees verder
Vanaf woensdag 6 mei is het Servicepunt weer open voor afspraken met inwoners. Iedereen die dat wil... Lees verder