Mijdrecht

Mantelzorgsalon

De mantelzorgsalon is een plek waar u op een ontspannen manier andere mantelzorgers kunt ontmoeten. Mantelzorgers uit De Ronde Venen zijn van harte welkom.

Om half 2 staan de koffie en thee met wat lekkers klaar in de Buurtkamer Mijdrecht aan de Gosewijn van Aemstelstraat 5. De middag duurt tot half 4.

Scootmobielrit geannuleerd

Vanaf april tot en met september zijn er elke 3e dinsdag van de maand scootmobiel ritten. Voor alle bezitters van een scootmobiel begeleiden vrijwilligers een tocht door ons mooie polderlandschap.

De scootmobielritten zijn in 2020 op:

Dinsdag 21 april
Dinsdag 19 mei
Dinsdag 16 juni
Dinsdag 21 juli
Dinsdag 18 augustus
Dinsdag 15 september

We verzamelen om 9:30 op het Raadhuisplein. Onderweg gaan we ergens lekker koffie drinken en wat kletsen. De ritten kosten € 6,00 euro dit is inclusief koffie met taart.

BOODSCHAPPEN DOEN MET DE PLUSBUS

Iedere donderdag is het mogelijk boodschappen te doen in het centrum van Mijdrecht en/of de markt te bezoeken,

Bij aankomst bent u vrij om zelfstandig te gaan winkelen maar u kunt natuurlijk ook vergezeld worden door één van de vrijwilligers als u hulp nodig heeft.

Na afloop wordt er verzameld bij de Vlaaierie, Burgemeester Haitsmaplein voor een kopje koffie of thee.

Kosten: € 5,00 (incl. consumptie).

Repair Café Mijdrecht

Inwoners van de Ronde Venen kunnen met kapotte spullen terecht in het Repair Café De Ronde Venen in Mijdrecht of Abcoude. Ze kunnen daar zelf aan de slag met het repareren van hun voorwerp. Deskundige vrijwilligers zijn aanwezig voor ondersteuning. Reparatiemateriaal is aanwezig maar onderdelen die eventueel vervangen te moeten worden, dienen zelf te worden aangeschaft. Het is een open inloop en de koffie of thee staan klaar.

Repair Café Mijdrecht geannuleerd

Mis jij nu inkomen door de coronacrisis? Of ben je net jouw baan kwijtgeraakt? Of maak je zorgen... Lees verder
Vanaf woensdag 6 mei is het Servicepunt weer open voor afspraken met inwoners. Iedereen die dat wil... Lees verder